Uppdatering!!!

nej, jag vill lugna alla som tror denna blogg tagit sommarlov, eller ja man kan lätt tro det eftersom jag säkert inte skrivit sen typ 1 månad tillbaka men jag måste erkänna att det tyvärr bara är lathet o glömska. Nu skall jag dock försöka uppdatera er lite iaf. Vad har hänt sen sist då??

Efter slut på praktiken så spenderade en helt fabulös vecka uppe i Piteå hos min kusin med man o barn. Ögonstenarna heter Filip 7 o Lilly 1 1/2 år. Varmt som attan var det medan jag försökte bounda med mitt lillakusinbarn som jag bara träffat 1 gång tidigare. En liten bestämd prinsessa med mycket humör som lindade lillmoster emma runt sitt finger redan efter första dagen. Bara att konstatera att jag föll direkt. Hade jag kunnat stanna längre så hade jag lätt gjort det hehe men men, de skulle på semester o jag skulle hem för att hmmmm ha lite mer semester haha.

Har mest tagit det lugnt efter det. Midsommar spenderades uppe i stockholm hos min syssling eva o kompis anneli från malmö som flera av er har träffat förra året tror jag det var. Efter en mycket trång tågresa, jag varnar  vänner o bekanta som precis som jag kanske inte tänker så långt i fråga om att boka plats på tåget upp till stockholm. Emma tänkte att en plats med ett bord kan ju vara bra att sitta vid tills man då inser att man sitter två stycken mitt emot varandra med icke existerande fotutrymme på 5 timmar. Not so kul, eller bekvämt för den delen heller. Kom även på att jag bokat precis samma plats på hemresan oxå. Så gott folk hör upp! boka bara plats så du sitter med en person brevid dig om du inte vill dra på dig kramp i benen under 5 timmar lång tågresa med ganska fulla finnar brevid dig... mehh

annars så var midsommar mycket trevlig och faktiskt i stort sett utan regn. Vi spenderade denna ganska kalla  kväll ute i Trosa hos Ann, en av Evas bästa kompisar i hennes föräldrars sommarstuga. Jag skulle dock vilja kalla det året runt boende eftersom det var så himla fint. Stort rött hus med vita knutar och helrenoverat innuti o ja två tillhörande små stugor på tomten varav jag o anneli sov i den ena. Svinkall liten stuga när vi skulle gå o lägga oss vid typ 1-2 tiden tills vi kom på att det sutttit ett litet element på ena sidan av väggen som vi lätt hade kunnat sätta på tidigare istället för att ligga o frysa häcken av oss halva natten, jaja, inte så mycket att tjöta om, vi överlevde ju :) Mycket trevliga människor med tillhörande snapsvisor o allsång då en utav killarna kan sägas ha anammat dagens allsångsledare för kvällen tillsammans med en lånad gitarr.  Dock gav vi oss av ganska smått bakfulla från trosa tidigt på lördag morgon för att bege oss in till stockholm för att shoppa lite. Anneli var lite putt över att hon inte fått handla något än eftersom vi ändå var i stockholm. Kom dock in till ett mycket stängt stockholm så det var bara att bege sig hem till bromma o slagga i soffan för resten av kvällen, men det var oxå fint :)

Tillbaka i götet så är det bara att konstatera att jag bara skall försöka ta det så lugnt jag kan denna veckan, börjar jobba på volvo nästa vecka o det är ju relativt tidiga mornar där så nu försöker jag ta  det lugnt till max:) var förresten o jobbade på dagis, eller förskolan förra veckan, kul att återigen jobba med barn men alla gick i 1:an eller 2:an så de visste ju vad de fick eller inte fick göra så hmm, jag var nog ganska passiv den dagen men det var kul iaf. Idag spöregnar det för fullt, vad göra, skall nog slå mig ner framför lite film i soffan. Ha det gott så skall jag försöka vara duktigare på att uppdatera:)
kramisar

Kommentarer
Postat av: fia

Hahha lilla gumman hur ofta åker du tåg??? Vana resenäer vet sånt vettdu hihi

2007-06-26 @ 13:48:32
Postat av: Anneli

Hej emmis! Det va super kul att träffa dig o Eva! Thailand nästa gång då!!!! Hoppas!!!! Puss!

2007-06-26 @ 22:21:24
Postat av: emma

haha, för att anföra ett svar på fias kommentar, inte så särskilt ofta o inte så lååångt, but I learned my lesson now... next time I know what to do :)
kramis

2007-06-27 @ 19:39:59
Postat av: Jenny

Emma!?
Ska vi ses nästa år??
Jobbar hela tiden känns det som... Men om vi bestämmer en fika typ den 13 januari..? Låter det bra? Sockerkringlan som vanligt?

2007-07-02 @ 14:04:30
Postat av: mallan

hehe. nä, den´här bloggen har inte aaaaalls tagit sommarlov. sure thang babe :-D

2007-07-11 @ 22:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback