i o med att jag glömmer så följer här rejäl uppdatering:)

Jag följer här Jennys uppmaning och ja kanske några personer till om att försöka hinna uppdatera min sjukt ouppdatera blogg. Jag vet jag vet, egentligen kanske man skulle lägga ner den förtillfället för mer än att ta en dusch o gäspa hela kvällarna  är det jag endast orkar med efter hela dagarna på volvo och reserven. Men nej, snart e jag ju arbetslös å då lär säkerligen bloggen behövas för att skriva av sig frustration o annat man har i tankarna.

Que pasa en mi vida för tillfället. Tur och helt fantastiskt med vänner, bara att konstatera att det mås  jsukt mycket bättre av att umgås med dessa ett par timmar.
Förra veckan kom Maria dragandes från växjö. Fantastisk helg med land återkommande matorgier(konstigt nog brukar dessa bara vara när jag o Maria umås men men ibland måste man få göra sånt med och i detta fall kanske de kan ses som berättigade:)

Efter en fredag kväll på Bombay, där jag i min enfaldighet inte trodde att tikkaräkor var sååå starka fick Maria resignera och sluta äta efter ungefär halva maträtten(ber så hemskt mycket om ursäkt) men Sunset Boulevard och en massa chocklad, chips etc rådde bot på detta. Efter detta somnade vi sött drömandes om vad vi skulle hitta på resten av helgen.
Lördagen så bar det in till stan och shopping, eller ja, kläder tror jag var målet från början men vi hamnade (såklart) på movieline som hade storrea, iaf kom vi ut ca 45 min senare( ja, vi hade lätt kunnat stanna längre:) med ca 5 filmer rikare (Maria)+2 filmer(emma) mycket nöjda strosade vi runt staden för att tillsist hamna på Liseberg. Maria hade skrapat ihop en liten hög med 5:or så det var bara att spela så mycket vi hann på alla dessa chocklahjul m.m. som finns där. Dock tror vi de hade bannlyst oss eftersom vi "bara" vann 1 film och ett rör med center, hmm frågan som dock ställdes var dovk vad som egentligen är skillnanden mellan center o plopp, vad är egentligen skillanden, nån? Vid 20.30 småret drog vi oss hem för mer filmtittande o sjukt proppmätta efter perfekt dag på stan. Avslutningsvis fantastisk helg som jag hoppas blir flera:)

Annars då, ja förutom jobb har det i Götet varit Wow. Sammanfattningvis, jag var inte där men detta faktum gjorde att man fick träffa Fia både en och två gånger, ja kanske blev det till och med 3 gånger. :)Hon jobbade i allafall som chefsrunner under festivalen. Även anna, pierre, jossan o jenny jobbade. Detta resulterade för mig i flera fikamöten med ovanstånde personer. Har sjuttan varit ute o ränt hela denna veckan så denna helgen e bara till för lugn i godan ro.
Tisdagen;
Mötte upp Fia, Anna, Lisa på järntorget får lång och mycket trevlig fika på cafe condecco.
Torsdag; Mötte upp Fia och Pierres mamma för att senare dra in till stan, möta anna för liten stroll på gina tricot(ja det blev ett litet impulsköp där, scheisse:)
Fredag; spenderade eftermiddagen som lekttant hos bekant med 1 3-åring o 1 1/2-åring. Levde på min övertröttighet men sjukt trevligt.

Idag lördag, inte ett smack gjort på hela dagen, väldigt fantastiskt skall sägas. Har dessutom tjatat mig till ytterligare 2 veckor på volvo, så jag skall jobba fram till den 31 augusti nu itstället. Skall se om det kanske går att få nån slags tillvidareanställning tills jag fått annat jobb, jag e optimist, man måste i alla fall fråga. Haha, så på måndag kommer det bara vara jag o alla ordinaremuppar kvar hehe.

vet inte riktigt hur man skall uttrycka det eller så men jag måste få skriva av mig lite, men min farmor e sjukt dålig just nu o min faster ringde förut o sa att det nog bara är fråga om dagar, började förstås storlipa, alltså man tror på någe vis att farmor, mormor e odödliga på någe sätt. Jag e så sjukt glad att jag var uppe i Juni o träffade henne, passade då på att ta kort av henne o mig tillsammans. Kanske förstod jag redan dåå att hon nog egentligen inte hade så mycket tid kvar, eller att det skulle vara sista gången jag såg här jag var henne. usch hatar sånt här, hon har som sagt inte gått bort än men det gäller antagligen bara dagar, jag kommer sakna henne sååå sjukt mycket

kramis till er alla, ni vet vilka ni är:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som sagt sjukt lång uppdatering! :D Men dock en liiiten *rättelse* det var 3 filmboxar och 2 filmer som jag inhandlade på movieline ;)
Och som du vet gumman så är det bara att ringa när du vill :) *kram*

2007-08-18 @ 19:17:13
Postat av: emma

my mistake.. Im sorry 3 filmboxar menar jag :) o snart har nog även jag börjat med lovefilm haha
kramis

2007-08-19 @ 10:12:22
Postat av: Miia

*wee* snacka om att man blir fast ;)

2007-08-19 @ 12:11:31
Postat av: Miia

vet du vaaad :P jag har äntligen fått ut ett preliminärt schema för den första kursen nu i höst och vet du vad det innebär? PLANERING inför danmarksresan! :D måste först kolla min kalender som somvanligt befinner sig där jag är just nu :( Sen får vi kolla lite hur du jobbar :P

2007-08-19 @ 12:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback